– Marta Kobza

Dyplomowana nauczycielka i była dyrektorka szkoły. Magister Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Lider zmian pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (certyfikat MEN). Posiada certyfikat Praktyka Programowania Neuro – Lingwistycznego Biznesie oraz Menedżer Wyższego Szczebla.

  • Trenerka I stopnia,
  • Certyfikowana trenerka i specjalistka z zakresu postępowania w sytuacji zagrożenia w placówkach oświatowych,
  • Trener Kinezjologii Edukacyjnej metodą Paula Dennisona,
  • Specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie.

 

Specjalizuje się również w szkoleniach z umiejętności osobistych jako:

  • Praktyk Programowania Neuro – Lingwistycznego,
  • Praktyk Pure Mind Coaching.

Ukończyła studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne z zakresu:

  • oligofrenopedagogiki,
  • organizacji i zarządzania oświatą,
  • terapii pedagogiczne,
  • oraz liczne kursy trenerskie doskonalące warsztat.

Współpracowała z: 

  1. Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu:
  • „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” ,
  • „Jak wspomagać szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych”,
  • Przeprowadzenie szkoleń dla 1000 osób, w tym w szczególności nauczycieli i pracowników instytucji wsparcia szkoły w zakresie zadań Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji, „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”.

2. Erą Ewaluacji w projekcie „Program wzmacniania efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap 3”.

Prowadziła szkolenia i doradztwo w ramach:

  • projektu „Kompleksowy program wspierania dolnośląskich szkół”
  • projektu „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie WIELKOPOLSKIM”

Prowadzi szkolenia w ramach projektu pilotażowego MEN „Bezpieczna szkoła. Bezpieczna przyszłość“.

 

Autorka programów, scenariuszy i materiałów między innymi w zakresie planowania i monitorowania pracy nauczyciela i dyrektora, kształtowania kompetencji kluczowych, pracy z dzieckiem ze SPE i zaburzonymi zachowaniami.

Współautorka programu oraz pakietów szkoleń i doradztwa „Asystent dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” opracowanego dla Ośrodka Edukacji w Warszawie.

W 2010 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Była laureatką konkursu na cykl zajęć o prawach dziecka realizowanego przez Rzecznika Praw Dziecka oraz laureatką w konkursie na najlepszy scenariusz nt. Europejskiego Funduszu Społecznego ogłoszonego przez Ośrodek Edukacji w Warszawie.

 

Back to top